Atelier des Ors

Atelier des Ors to ekskluzywna marka, nawiązująca do piękna i rozmachu Haute Parfumerie oraz kunsztu złoceń. Jej dzieła łączą w sobie piękno i zmysłowość, fascynując i sprawiając, że nie można się im oprzeć. Perfumy Atelier des Ors złożone są z wyrazistych i uzależniających akordów, a każda kreacja wzbogacona jest o luksusowy, złocisty pył.

Korzenie marki wywodzą się z tradycji rzemiosła i złocenia, które przekuto w fascynująco tajemnicze, eleganckie i zmysłowe flakony perfum.


Perfumy i złoto od wieków były ze sobą nierozerwalnie związane. Obie te cenne materie fascynowały ludzi już od czasów starożytnych, i łączone były z bogactwem i władzą. Samo znaczenie słowa perfumy (od łacińskich słów per i fumum) to „przez dym”. Pierwsze perfumy - kadzidła, palone były w świątyniach, aby unoszący się do nieba dym zanosił bogom modlitwy ludzi. Przez wiele cywilizacji kojarzone były z boskością - tak samo jak złoto… W późniejszych czasach symbolika złota ulegała rozszerzeniu: stało się ono uosobieniem perfekcji i dążenia do absolutu doskonałości, wartości które wyznaje również marka Atelier des Ors.

Jean-Philippe Clermont, twórca marki, postanowił połączyć złoto i ideę poszukiwania nieśmiertelnej doskonałości z rzadkimi, drogocennymi esencjami.


Logo, wytłoczone na ciężkim korku, przypomina pieczęć rzemieślnika i podkreśla artystyczne i estetyczne dążenia marki Atelier des Ors. Logo przedstawia konika morskiego – symbol 24karatowego złota, stosowany we Francji. Promienie nawiązują do promieni słońca, jak również do sposobu rozchodzenia się w powietrzu zapachu.

Kształt flakonu nawiązuje do sztuki kryształowych szlifów, stosowanej w perfumiarstwie w czasie największej artystycznej świetności – okresu Art Deco (lata 30te). Szlify na tylnej ścianie flakonu w kształcie promieni słońca, tworzą olśniewający, pełen blasku i światła efekt.
Światło przechodzące przez flakon ulega rozproszeniu dzięki kryształowym cięciom oraz płatkom złota, tworzącym złocistą aurę.

Słoneczny wzór w stylu art deco, ozdabiający opakowania perfum, nawiązuje do złotej ery francuskiego perfumiarstwa. Klasyczne, a jednocześnie nowoczesne pudełka wyrażają ponadczasową elegancję marki.

expand_less